środa, 16 września 2015

Wiejski chłopak na szczycie



Kiedy zobaczyłem pierwszy teledysk Kenny Chesneya byłem zdziwiony faktem, że piosenkarz country potrafi zapełnić  widzami wielki sportowy stadion, a reakcje widzów są spontaniczne, można powiedzieć o aplauzie publiczności. Pobudziło mnie to do szukania kolejnych nagrań oraz informacji o piosenkarzu. Dowiedziałem się, że Kenny nie był cudownym dzieckiem. Karierę zaczął dopiero po ukończeniu studiów. Pierwszą płytę nagrał i wydał na swój własny koszt. Zarobione pieniądze przeznaczył na zakup nowej gitary. Była to trafiona inwestycja bo już wkrótce zainteresowali się nim  profesjonaliści i jego kariera nabrała rozpędu. W 1997 roku Akademia Muzyki Country przyznała mu tytuł Nowego Męskiego Wokalisty Roku, a potem wyróżnień przybywało (kilka razy pod rząd wybrany był wokalistą roku). Kenny jest autorem tekstów swoich piosenek.  Występuje najczęściej w kowbojskim  kapeluszu. O tym jak twardy to jest facet mogli przekonać się widzowie, kiedy w czasie koncertu podnośnik hydrauliczny sceny unieruchomił jego stopę. Trzeba było ok. 30 sekund na jej wyswobodzenie, zespół towarzyszący wydłużył przygrywkę a Kenny mimo zmiażdżonych kości dokończył nie tylko piosenkę, ale i cały koncert.
Skąd fenomen popularności piosenkarza country? Nie jestem Amerykaninem więc nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Na pewno po odsłuchaniu nagrań Kennego moje wyobrażenia o tej muzyce są inne. Widzę, że oprócz nurtu tradycyjnego rozwija się country nowoczesne, bardziej zbliżone do rocka. Nic bowiem nie stoi w miejscu. Zmienia się  amerykańska wieś więc i muzyka musi podlegać zmianom. Czy to nowe country wam się podoba?


 Summertime

Feel like a rock star z Timem McGrawem

YOU HAD ME FROM HELLO
  
Jedno słowo, to wszystko co było powiedziane
Coś w twoim głosie spowodowało, że obróciłem głowę
Twój uśmiech mnie uwięził, byłaś w mojej przyszłości jak daleko sięgał mój wzrok
I nie wiem co się stało, ale to wciąż się dzieje
Pytasz się, czy Ciebie kocham, i czy zawsze będę...

Wiec, byłem Twój od "hello"(poznania)
Czułem jak miłość rośnie w momencie, gdy spojrzałem Ci w oczy
Wygrałaś mnie, skończyło się (walka?) na starcie
Kompletnie ukradłaś mi serce, i teraz już nie puścisz
I nigdy nie miałem szans, wiesz?
Byłem Twój od "hello"(cześć) 


 Live those songs

There goes my life

  
Wszystko co pomyślał, to że jestem na to za młody
Przede mną całe życie
Cholera, sam jestem dzieciakiem
I jak mam wychowywać inne dziecko?

Jedyne co widział, to jego marzenia ulatujące z dymem
Koniec z wagarowaniem na mieście i wałęsaniem się na brzegu
No cóż, te plany to już dawno przeszłość

[Chór:]
I powiedział
Oto wymyka mi się moje życie
Moja przyszłość, moje wszystko
Równie dobrze mogę to wszystko pocałować na do widzenia
Oto ucieka moje życie

Po kilku latach nieprzespanych nocy i kilku tysiącach pieluch później
Ten błąd, który myślał, że popełnił - siedzi sobie na lodówce
O tak, on kocha tę małą dziewczynkę

Mama czeka, aby ułożyć ją do snu
A ona wdrapuje się po schodach
Odwraca się do niego z uśmiechem, ciągnąc za sobą misia
Śpijcie dobrze, niebieskie oczka i niesforne loczki

[Chór:]
Uśmiecha się...
To moje życie
To moja przyszłość, moje wszystko
Kocham cię tatusiu, dobranoc
To moje życie

Załadowała swoją Hondę
Ubraniami Abercrombie, 15 parami butów i jego kartą American Express
Sprawdził olej i trzasnął maską, powiedział możesz jechać
Ona uściskała ich oboje i wyruszyła na Zachodnie Wybrzeże

[Chorus:]
A on zapłakał
Oto odchodzi moje życie
Moja przyszłość, moje wszystko
Kocham cię
Żegnaj moje dziecko

Oto odchodzi moje życie
Oto odchodzi moje życie
Żegnaj, dziecko

Kenny Chesney - You And Tequila ft. Grace Potter 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz