wtorek, 18 sierpnia 2015

Spacer po Arbacie śladami Okudżawy



Przed kilkunastoma dniami umieściłem na blogu post dotyczący muzyki kozackiej. Jego pisanie zmusiło mnie do przeglądania rosyjskich stron z muzyką. Temat okazał się wielki „kak Rasija”. Natrafiłem na ciekawe strony i szperam w nich z przyjemnością. Dzięki temu powstało już kilka składanek do samochodu i zaowocuje to kilkoma tematami na moim blogu. Przy okazji  przypomniałem sobie dyskusję na temat umiejętności wokalnych wielu gwiazd.  Jest wielu artystów, którzy nie dysponują wielkim głosem a słucha się  ich z przyjemnością.  Należą do nich Dylan, Knopfler, Cohen czy choćby Bułat Okudżawa. Znalazłem kilka piosenek tego ostatniego wyróżniających się wykonaniem. Śpiewa je „Chór Bardów”  w programie „Piosenki naszego wieku”.  Słuchających Okudżawy w ich wykonaniu przypomniały mi się nasze studenckie imprezy. Poziomem nie dorównywaliśmy rosyjskim bardom ale atmosfera była podobna. Zapraszam do słuchania piosenek mistrza z Arbatu.



Надя-Наденька 

Белорусский вокзал  

Нaдежды маленький оркестрик

Грузинская песня(Виноградная косточка)

Ваше благородие, госпожа удача 


W dwóch ostatnich piosenkach Bułat jest tylko autorem tekstu. Nie mogłem jednak ominąć przyjemności zamieszczenia ich tutaj.

Елена Камбурова - Дождик осенний  

Таисия Калинченко В нашем старом саду

 




   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz