poniedziałek, 27 lipca 2015

September 11 we will never forget (WTC memory)






Wczoraj uratowałem człowieka (prze złymi snami). Dziś nie powtórzę tego sukcesu. Będą piosenki jednego wykonawcy,(powszechnie znanego muzyka), z jednej płyty, bez wielkich hitów, a skojarzenia związane z tym krążkiem nie są przyjemne więc sukces jest raczej wykluczony. Skoro jednak ta płyta jest jedną z najczęściej słuchanych przeze mnie to czemu nie spróbować? Płyta pochodzi z roku 2002. Na jej powstanie niewątpliwie miał wpływ zamach na World Trade Center z 11 września 2001 r. To wydarzenie wywarło chyba duży wpływ na Amerykanów. Sam widziałem 2 lata później napis na prywatnym domu "september 11 we will never forget" oraz "Dumnie być Amerykaninem". Byłem zdziwiony bo domek należał do meksykańskiego imigranta. Pora podać więcej szczegółów. Tym tajemniczym wykonawcą jest Bruce Springteen, a owym ulubionym przeze mnie albumem jest płyta "Rising". Przedstawię z niej kilka kompozycji (większość w wersji koncertowej).





 Płytę otwiera utwór Lonsome day



Bruce Springsteen - Into The Fire

 

 

Bruce Springsteen - Nothing Man

 

 

Empty Sky - Bruce Springsteen

 

 

Counting on a miracle - Bruce Springsteen

 

 

Bruce Springsteen - Paradise

 

 

There's a blood red circle
on the cold dark ground
and the rain is falling down
The church doors blown open
I can hear the organ's song
But the congregation's gone
My city of ruins
My city of ruins

Now the sweet veils of mercy
drift through the evening trees
Young men on the corner
like scattered leaves
The bordered up windows
The empty streets
While my brother's down on his knees
My city of ruins
My city of ruins

Come on rise up!
Come on rise up!

Now there's tears on the pillow
darling where we slept
and you took my heart when you left
without your sweet kiss
my soul is lost, my friend
Now tell me how do I begin again?

My city's in ruins
My city's in ruins

Now with these hands
With these hands
I pray Lord
with these hands
I pray for the strength Lord
with these hands
I pray for the faith Lord
with these hands
I pray for Your love Lord
with these hands
I pray for the strength Lord
with these hands
I pray for Your love Lord
with these hands
I pray for the faith Lord
with these hands
I pray for the strength Lord
with these hands

Come on rise up!
Come on rise up!
Rise up!
Tam jest krwisto-czerwone koło
Na chłodnej zieleni trawnika
I pada deszcz
Drzwi kościoła są otwarte na oścież
Mogę usłyszeć piosenkę graną na organach
Ale zebrani odeszli
Moje miasto ruin
Moje miasto ruin

Teraz słodkie dzwony miłosierdzia
Dryfują między wieczornymi drzewami
Młodzi mężczyźni w rogu
Jak rozproszone liście
Zabite deskami okna
Puste ulice
Podczas gdy moi bracia na kolanach
Mojego miasta ruin
Mojego miasta ruin

Dalej powstań! dalej powstań!
Dalej powstań! dalej powstań!

Teraz na poduszce są łzy
Najdroższa, tam gdzie spaliśmy
Zabrałaś moje serce, kiedy odeszłaś
Bez twoich słodkich pocałunków
Moja dusza jest stracona, mój przyjaciel 
Mówi mi jak ja zacznę od nowa?

Moje miasto jest w ruinach
Moje miasto jest w ruinach

Teraz tymi dłońmi
Tymi dłońmi
Modlę się do Pana
Tymi dłońmi
Modlę się o siłę, Panie
Tymi dłońmi
Modlę się o wiarę, Panie
Tymi dłońmi
Modlimy się o twoją miłość, Panie
Tymi dłońmi
Modlimy się o zatracenie, Panie
Tymi dłońmi
Modlimy się o świat, Panie

Tymi dłońmi
Modlimy się o siłę, Panie
Tymi dłońmi

Modlimy się o zatracenie, Panie
Tymi dłońmi

Dalej powstań! dalej powstań!
Dalej powstań! dalej powstań!


 

 My city of ruins - Bruce Springsteen

 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz