wtorek, 21 lipca 2015

Straszne piosenki



U naszych południowych sąsiadów powstał następujący tekst:

Jadę tędy biwakować Skodą 100 na Orawę,
Dlatego się spieszę, ryzykuję - przejeżdżam przez Morawę. Grasuje tam to straszydło, wychodzi z bagien,
Żre głównie Prażan, ma na imię Józek.
Refren:
Józek z bagien skrada się przez moczary,
Józek z bagien do wioski się zbliża.
Józek z bagien zęby już sobie ostrzy,
Józek z bagien gryzie, dusi.
Na Józka z bagien, komu by to przyszło do głowy,
Działa jedynie i tylko samolot na opryski.
2.
Przejeżdżałem przez wieś drogą na Vizowice,
Przywitał mnie wójt, powiedział mi przy śliwowicy:
Kto dostarczy żywego lub martwego Józka,
Temu dam córkę i pół PGRu.
Refren: Józek z bagien...
3.
Mówię: Daj mi wójcie samolot i proszek,
Józka Ci dostarczę, nie widzę w tym żadnego problemu
Wójt mi wyszedł na rękę, rano wzniosłem się w przestworza,
Na Józka z bagien proszek z samolotu pięknie opadł.
Refren:
Józek z bagien jest już cały biały,
Józek z bagien z moczarów ucieka,
Józek z bagien dostał się na kamień,
Józek z bagien, tu jest już jego koniec!
Dorwałem Józka, już go trzymam,
Dobra każda kasa, sprzedam go do ZOO.



Historia o straszydle z bagien, nagrodzie z córki i połowy PGR-u zdobyła w Polsce sporą popularność.Postanowiłem poszukać podobnych nagrań rodzimych twórców i coś znalazłem.

Córka grabarza

Maciej Zembaty - Ostatnia posługa

 Stanisława Celińska - Recepta



Piotr Machalica - Imogena
Wiesław Gołas - Kapturek 62
Barbara Dziekan - Wiesio
Paweł Wawrzecki - Wampir

Barbara Dziekan, Maria Pakulnis, Krystyna Tkacz, Agnieszka Kotulanka - Rosołek
Artur Barciś - Ząb, zupa, dąb
Barbara Dziekan i korniki - Oho-ho

Elżbieta Jodłowska - W prosektorium
  
a poza tym nic na działkach się nie dzieje...
 

1 komentarz:

  1. Nowy wakacyjny hit! "Nim wroci swit" https://soundcloud.com/mattkowalsky/atomicred-nim-wroci-swit-video-edit

    OdpowiedzUsuń